Vänner

Vad betyder dina vänner för dig? Är det alltid du som ska höra av dig när du vill ses? Eller är det så att ni är två om att höra av er? Är der bara du som vill ses eller vill båda ses? Hur mycket energi ska man lägga ner på vänner?
Hur myckt bryr du dig om dina vänner och månar om dem? Vill du ha kvar dina vänner så måste du vårda dem..
 
Här kommer en del diker:
 
En vän
- av Siv Andersson

En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar,
drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sida
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.
 
Vänskap
- av Siv Andersson

Livet blir berikat
av kompisar och vänner.
Att människor vill dela
sånt man gör och sånt man känner.

Så mycket man får lära,
så mycket som blir sagt…
Så mycket som kan hända
i vänskaplig kontakt.

Ja, det ger så mycket glädje
att vara fler än en.
Att man har nåt gemensamt
i nuet… då… och sen…

Att ha just dig till vän
ger skäl till tacksamhet.
För du är bra på vänskap
- det hoppas jag du vet!
 
 
Är vänner verkligen som stjärnor? Hur vet man att de alltid finns där?
 
Vänner fyller mitt liv med kärlek, hoppas att jag även fyller deras liv ;)
 
Väldigt bra ord, enligt mig. Vad tycker du?
 
Tänk på att ta hand och vårda dina vänner, imorgon kan du ha förlorat dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0